נקמת הטרקטור נודעה בספר דברי הימים כלהקה איכותית ואנטי מסחרית, שפזלה לתחומי אמנות שונים כויזו'אל ארט ומחול. אילן גרין, הקלידן הנודע שלה, טיפח בסתר קריירת סולו שלצד אלבומי סולו "רגילים", חשפה פסיכוזות מבורכות בתחומי ההמצאה. מוסיקה אקספרימנטלית - כשמה כן היא. וכשם שאורי דרומר, מנהיג דורלקס סדלקס, ניסה והצליח להמציא לעצמו מאזני מים מוזרים ומוסיקלים עבור יצירתו "בלב הבריכה הנרדמת", כך גרין המציא לעצמו כלי מוסיקה ייחודים פרי מוחו הקודח עבור הפרוייקט קרכצ, שעמו הופיע לצד גיל וסרמן.
קרכצ היה מיצג תיאטרלי של סאונד ווידאו אינטראקטיבי, של צעצועים ומחשב. השניים עשו שימוש בצעצועי ילדים וצעצועי מבוגרים עם מעגלים חשמליים, ווקאליזציות ועיבודי מחשב מתקדם. באמתחתם היו כלים מכניים ואקוסטים. לכמה מן הכלים המוסיקלים המוזרים שהמציאו קראו בין היתר נבל ביצה, קופצה, מסורלה, בלוניניו, ונטילטון וספיידר. לכלים האקוסטים - ידותון, כינור דוד וגתית - שאלו שמות מן התנ"ך. ההרכב הנסיוני עתיר הדמיון וההשראה רץ מאז 1999 ובין היתר הציג בפסטיבלי אולטראסאונד (תל-אביב), מוסררה מיקס (ירושלים) ועוד. ב-2008 העלו מופע בשם אספרנטו, אותו הציגו כ"מגרש למשחקים ניסיוניים מתוצרת ישראל - משחקים בטקסטים ובהבעות אנושיות שבו הכול מותר, הרשות נתונה והכיף חסר תקדים".