המפעל המוסיקלי של משפחת שנדר הירושלמית מתהדר בשלושה שמות: שלי שנדר - סולנית Visiting Hours. נעמה שנדר - שחקנית טלויזיה וגם זמרת לעת מצוא (הקליטה ב-2010 את האלבום Charm and Asane עם אנרגיה חולנית) וניתאי, אקא DJ Caress. אמן זה החל את הקריירה המוסיקלית שלו בערבי תקלוט ובמסיבות שונות בעיר הבירה. לאחר מספר שנים של תקלוט ערב-רב של ז'אנרים החל קארס להפיק ביטים מבוססי דגימות לסצינת ההיפ-הופ הירושלמית שהייתה בזמנו בחיתוליה. בטרם הוציא חומרים רשמיים בעצמו, עזר קארס בהפקות עבור חבריו הן בכתיבת שירים, בלחנים ובהפקה. בעיקר נעזר בו חן רותם, אקא סגול 59, אשר קארס היה שותף בהקלטות שני אלבומיו "שני הצדדים של סגול 59" (2003) ו"היפ הופ איינשטיין" (2006).
"שני הצדדים של סגול 59" היווה קפיצת מדרגה עבור הצמד ועבור ההיפ-הופ הירושלמי בכלל, כאשר האלבום גרר אחריו תגובה מצד המיינסטרים הישראלי, השמעות ברדיו והופעות טלווזיוניות. בנוסף שותף באלבומים "נצחון" של רוקי בי (2003), "החיים עושים אנשים קשים, רוצה להרגיש?" של טאבו פלוס (2004), "הבזק אור חולף" של שאנן סטריט (2007), ואלבום הבכורה האפונימי של 51%. לצד עבודת ההפקה הקליט קארס לא מעט רמיקסים עבור אחרים. בין היתר ניתן למצוא את מיקסוסיו עבור צדיק זכריה וקוביאשי פורצלן. אך מעבר להפקה ורמיקסים, מצא קארס זמן גם להקליט כמה שירים בעצמו. ירית הפתיחה היתה ב-2005, כאשר שיחרר את האי.פי הראשון "תרדמת ליטוף - דגימות" בלייבל משהו על הדרך. האי.פי כולל מיקס של יאייה (מהצמד האלקטרוני גאזה) לקטע "בועטים בחול". כעבור שנה שיחרר את הסינגל "סוגר בריח" וב-2008 את הסינגל השלישי "תרנגולים", יחד עם שלישית ההיפהופרים הערבית DAM (המוכרת מקטע הפתיחה של הסדרה "עבודה ערבית" ומהראפר המוביל שלה, תאמר נאפר). בסינגל "תרנגולים" נוספו מספר רמיקסים, ביניהם של ג'וני הקטן, מיול דרייבר ומארקי פאנק.
באותו הזמן המשיך קארס לנגן במסיבות שונות, הן בדי ג'יי והן כחלק מההרכב The Models, שניגנו את מוסיקת האלקטרו-טכנו שלהם באירועים שונים בארץ. ב-2008 העזרה לחברים השתלמה בהדדיותה: אלבום הבכורה של קארס, "מכירת חיסול", יצא בלייבל "משהו על הדרך" ובין התורמים היו טאבו פלוס, שאנן סטריט, גליה ירון, DAM, שמעון אדף וההרכב Visiting Hours. את האלבום ליווה מיקסטייפ מוסיקה ישראלית ששילב את ההשפעות על האלבום והשלים את עולם המושגים של היצירה. קארס התארח בתכנית הרדיו "הקצה" בגלגל"צ, בה הקליט בהופעה חיה גירסאות חיות לשירים ממכירת חיסול. ההקלטה הופצה באינטרנט תחת השם "קארס - המחזמר". מאוחר יותר הוציא קארס מיקסטייפ נוסף בשם ספרינג ברייק, שסימן מעבר במוסיקה של קארס והשתחררות מהעולם של "מכירת חיסול". זמן קצר לאחר יציאת האלבום יצא קארס לטיול בעולם חמוש בתיק, רשמקול, ותאבון מוסיקלי בריא.