למשך תקופה קצרה מאד (2001-2) ניתנה האפשרות בידינו להווכח איך נשמעת רות דולורס וייס עם מעטפת של להקה שלמה, או לפחות עם יותר ממוסיקאי אחד סביבה.
בגיל 20 השתתפה וייס בסרט סטודנטים של רות לביא ועל הסט פגשה את שי לוינשטיין ואת דוינה זיבי, מפגש שהוליד הרכב קצר מועד בשם BeBlond. ואולם לאחר התפרקות ההרכב המשיכה לעבוד עם השניים, בעיקר עם לוינשטיין, על חומרים שהפכו עם הזמן לשירי River Styx.
באותו זמן (2002 לערך) במרכז הארץ חלקו במה הבאסיסט יהוא ירון והמתופף סתיו נחום במסגרת ההרכב "קול ירון נחום" (הקול הוא אליאב קול הקלידן), שהיווה המשך להרכב אחר - "התנאים 2", בו חברו שלושתם עם הסולנית סיון הנדלסמן. קול ירון נחום הופיעו פעם בודדת בגדה השמאלית והתפרקו, וכך התפנה זמנו של יהוא להתמסר להרפתקה של צמד מהדרום שפירסם מודעת דרושים לבאסיסט לה ענה זה מכבר. הצמד היה וייס ולוינשטיין. מתופף ההרכב החדש היה דורון לאור . ב-2001 עלו לראשונה על הבמה (הייניקן הבימה בת"א) וכעבור שנה נכנסו להקלטת אלבום הבכורה (ובדיעבד היחיד) שלהם. בהקלטות שימש כמתופף סתיו נחום במקומו של לאור, שעזב את ההרכב זמן קצר לאחר הצטרפותו.
האלבום האפונימי כלל עשרה שירים, ארבעה מהן של רות, שלושה של לוינשטיין ושלושה נוספים של דוינה, שירים שנטעו את זרעי הפורענות כפי שהופיעו מאוחר יותר בקריירה הסוליסטית של רות, קרי שירה דרמטית, בלוזיסטית וא-טונאלית במידה. האלבום הופק עצמאית וראה אור ב-2003, כאשר הלהקה כבר חדלה מלהתקיים, לא לפני שהספיקו להופיע בפסטיבל שנטיפי אותה שנה. River Styx היה הנסיון הלהקתי האחרון של רות, שבחרה בדרך עצמאית יותר להביע את עצמה. עבור החומרים הבאים שלה הסתפקה בקונטרבאס של יהוא ירון, בפסנתר שלה ובקולה הרועם. התרכובת הזו נוסתה בהצלחה באלבום הבכורה שלה Raw Versions שיצא ב-2004 והזניק את קריירת הסולו המשגשגת שלה. לוינשטיין וירון לעומת זאת המשיכו לפעול יחדיו גם בעתיד - בהרכב הפופ הקברטי שישה נגנים שמחים ובהרכב האוונגארד-נויזי קטב מרירי (יחד עם חיים רחמני).