"נגן באס מחפש נגנים להקמת הרכב רוק מתקדם", זו לשון ההודעה שפרסם ישי זומר בפורום רוק מתקדם, שהוקם מספר שבועות לפני כן ביוזמתו של אורי ברייטמן, מקים אתר הרוק המתקדם הישראלי. רועי ירקוני, מוסיקאי מתוסכל שחיפש זמן רב נגנים אשר ירצו לנגן מוסיקה מקורית ומוזרה שהוא כותב להנאתו בבית, ענה מיד למודעה וקבע ג'אם סשן עם ישי. הג'אם נטה לכיוון של רוק כבד בהשפעת שאר הנגנים, ורועי וישי החליטו לחפש נגנים להקמת הרכב שינגן מוסיקה בסגנון הרוק המתקדם הקלאסי. הם צירפו את המתופף הד גלבוע והגיטריסט יהודה קוטון וקראו להרכב "ספטמבר דונובן", על שם שחקן טניס כושל אשר התמיד לשחק שנים רבות למרות כשלונותיו האינסופיים.
ההרכב בחן זמרים רבים, ולתקופה מסוימת עבד עם הזמר דני זיסרמן. בין שאר האודישנים שהתקיימו, מצויה הקלטה נדירה של זמרת בשם יעל שחמון, אקא ספיריטו, המבצעת אינטרפרציה מקורית ביותר א-לה ספיריטו לשיר "Nightmare" שהלחין ירקוני. ההרכב ערך הופעה קצרה בביה"ס רימון במסגרת פגישת פורום הרוק המתקדם אשר כלל את השירים Nightmare, Delumination וקטע מאולתר, אך לא הותיר רושם מיוחד.
בהופעה נכח חברו הטוב של יהודה - אודי ססר, אשר הביע התעניינות להצטרף להרכב. עקב היותו נגן חליל צד, התקבל אודי לשורות הלהקה בשמחה רבה, ובהשפעתו החל ההרכב לעבור שינוי סגנוני מרוק מתקדם סימפוני לסגנון מודרני יותר הידוע בשם "רוק באופוזיציה", בהשפעת להקות כמו מאגמה, יוניברס זירו ופרזנט. אודי הביא להרכב את יצירתו החדשה "ורדון", ההרכב הפך לאינסטרומנטלי ואף שינה את שמו ל"ורדון" על שם השיר המייצג את הסגנון החדש של ההרכב. באותה תקופה עלה לארץ המתופף דייב קרמן, חבר במספר להקות רוק אוונגרד מפורסמות בסגנון זה כגון 5UU's, תינקינג פלייג ופרזנט, וכאשר שמע על הרכב ישראלי המנגן מוסיקה בסגנון זה הביע רצון להצטרף. חברי ורדון נענו להצעה בהתלהבות רבה ותחת שרביטו של קרמן המשיכו לכתוב מוסיקה מאתגרת יותר, קשה יותר לביצוע ומורכבת יותר.
ההרכב הופיע בשנית ברימון במסגרת פגישת פורום בהופעה בלתי נשכחת הכוללת את דייב קרמן על התופים, רועי ירקוני על הקלידים, ישי זומר בבאס, יהודה קוטון בגיטרה ואודי ססר בחליל וקלידים, וביצעו את השירים Nightmare, ורדון ו-Procession שהלחין קוטון. השירים הוקלטו לאחר מכן לאלבום דמו של ורדון שכלל את שלושת השירים הללו.
במקביל יצר קרמן קשר עם סטיב פיינגנבוים, הבעלים של הלייבל האמריקני "קיוניפורם" המתמחה במוסיקת רוק אוונגרדית, ושלח לו את הקלטות הדמו. פיינגנבוים התלהב והחתים את הלהקה על אלבום בכורה בלייבל. ההרכב בחר להקליט ולמסור את עבודת ההפקה בידיו האמונות של אודי קומראן, אשר עבד עם מספר הרכבי רוק באופוזיציה בהם חבר דייב, ויחד עם דייב הם ניגשו למלאכת הפקת האלבום המלא. במקביל חיפש ההרכב שם שיבטא את זהותו הישראלית ונבחר השם "אבק", כשאחת הסיבות המרכזיות היתה לתפוס מקום גבוה בכל רשימת דיסקים המוצעת למכירה בחנויות האינטרנט בתחום זה, כאשר רק 5uus נמצאים לפני אבק ברשימות אלו...כמו כן "אבק" היה שמו של השיר השני שהלחין אודי עבור ההרכב וסימן את המשך הפיתוח הסגנוני והמורכבות של ההרכב.
לאחר עבודת הקלטה והפקה קשה ומאומצת יצא הדיסק במועדו בקיוניפורם וזכה לתשבוחות חובקות עולם מכל שוחרי המוסיקה האוונגרדית. באתר הרוק המתקדם הישראלי מיהרו להכתיר את הדיסק כ"אלבום הרוק המתקדם הישראלי הטוב ביותר אי פעם". בעקבות החשיפה העולמית הנאה שקיבל האלבום, הוזמן ההרכב לנגן בפסטיבל היוקרתי "לה טריטון" המתקיים בפריז פעם בשנה. את מקומו של דייב קרמן שחזר לארה"ב נבחר למלא המתופף הישראלי יציב כספי. ההרכב ביצע את הופעת הבכורה שלו בבארבי תל אביב כשנה לאחר יציאת האלבום, הופעה שהונצחה ב-DVD. לאחר מכן הופיע בצוללת הצהובה בירושלים ובקולטורה בתל אביב, בטרם יצא להופעה החשובה ביותר שלו בפאריז. בפסטיבל הופיע ההרכב לצד הרכבים בולטים בסגנון כגון האטפילד והצפון, פרזנט ויוניברס זירו. בהופעה השתתף דייב קרמן כנגן כלי הקשה וחפצים מוזרים אקראיים. הופעה זו אף היא הונצחה בדי וי די.
כאשר חזר לארץ, קיים ההרכב את הופעתו האחרונה עד כה במסגרת ערב משותף עם תיאטרון קליפה. וכשנראה היה שההרכב על סף התפתחות מוסיקלית חדשה המשלבת נגינה עם מחול, הפסיק ההרכב לפעול וכל אחד מחברי ההרכב פנה לעיסוקיו. רועי וישי החלו לקדם את ההרכב פאניק אנסמבל, שביצע את הופעת הבכורה שלו באותו ערב בקליפה, יהודה קוטון פנה לעסוק בחברת הסטרטאפ שהקים ואודי ססר התמסר לסטאז' בתחום עיסוקו כפסיכיאטר. ההרכב אינו פעיל מאז הופעה זו.