רועי צ'יקי ארד

[ רוק ]

ביוגרפיה

תאהבו אותו, תשנאו אותו, אך לא תוכלו להכחיש את העובדה שרועי ארד הוא אמן במלוא מובן המילה. אמן שאין כמעט תחום אמנותי שנפלא מדריסת רגלו: ז'ורנאליזם, קולנוע, שירה, ספרות, מוסיקה ועוד. כמו כן נודע כאקטיביסט נטול חשש בנושאים מגוונים, ביניהם פוליטים.

צ'יקי האמן הציג מספר תערוכות בגלריות בארץ ובעולם, צ'יקי הקולנוען ביים סרט תיעודי בשם "זהירות מצלמה", הופיע בסרט "הקיצונים" של יהושע סימון (שמאוחר יותר ערך עימו את כתב העת "מעיין" וביים לו את הקליפ ל"בחולצה לבנה") והשתתף בקליפ של בילי לוי. צ'יקי הסופר פירסם שני ספרים ("הכושי" ב-2000, "אירובי" ב-2003) וממיקמי האקדמיה החופשית, העורכים ערבי שירה וספרות במקומות סוריאליסטיים (חבר נוסף פעיל באקדמיה הוא א.ב. דן) וצי'יק האקטיביסט היה מיוזמי רייב נגד הכיבוש בשיאה של האינתיפאדה השניה. כמו כן שימש כעורך במוסף "פירמה" של עיתון גלובס, עורך בשלושה כתבי עת שונים (ביניהם ארכיסקס ומעייני), מתסריטאי תכנית הסאטירה "עולמו של רנו פסקל" ועוד שורה ארוכה של אירועים תרבותיים שונים ומשונים. מה לגבי המוסיקה?

קולות ראשונים בעולם המוסיקה העצמאית בארץ בתחילת שנות התשעים, כאשר שימש כעיתונאי צעיר בבאר שבע וכתחביב הקים הרכב בשם פרדוקס הבמבה. עמו ניגנו באותו זמן הגיטריסטים אמיר גרומן (מאוחר יותר במריונטה סול) ודביר ווילק, הבאסיסטים אסף לוי ועדי לב והמתופף אמיר דגן. ב-1994 מצא באסיסט יציב יותר בדמותו של שי נובלמן. בזמן זה שינו את שם הלהקה לקנאק / פופ.

קנאק / פופ היתה להקת פולחן אמיתית, בעיקר כי בסופו של יום לא נותר ממנה זכר מוסיקלי רשמי, למעט מספר קטעים נדירים (ביניהם הופעה טלויזיונית נידחת בתכנית פופ נידחת עם השיר "דיסקו"). ב-1999 הגיח שוב עם פינג פונג, כאשר הלהקה זכתה לייצג את ישראל באירוויזיון עם שירם "שמייח", ייצוג בהחלט בלתי נשכח כאשר שלפו את דגלי סוריה באמצע השיר (שבסופה של תחרות מצא עצמו במקום ה-23 והכמעט אחרון). פינג פונג, שכללה גם את גיאגיא אסיף והזמרות אהל עדן (מאוחר יותר בהרכב אלקטרו-פופ הנשי אקיטה) ויפעת גלעדי (מתהילת ההארדקור החיפאי "שרמוטה מעופפת בהרים"), הקליטה באותה שנה את אלבומה היחיד ("בין מוסר לאופנה", 2000) והתאיידה עם צאתו.

בפרוס שנות האלפיים, החליט להשקיע יותר באפיק סולו עצמאי. ב-2002 ראה אור אלבום הסולו הראשון שלו "סונול" בלייבל העצמאי של רם אוריון, רא רקורדס (שפירסם במקור גם את "סקנדל", אלבום הבכורה של ביר7, להקת ה-Pאנק סקא של אחותו דפנה, שמכל אגב, גירסת סקא ל"שמייח"). "סונול" כולל גירסת כיסוי לשירו של צביקה פיק, "אוליביה". מנקודה זו החל לפתח רומן הדוק עם הרעיון להפיץ את אמנותו חינם ברשת. כך ראו אור אלבומיו הבאים בלייבלי רשת שונים: "תיירים, בואו לישראל, זו ארץ נחמדה" ו-Monster (עם האמן הצרפתי שנא וולקר) בלייבל Comfortstand (ב-2004 ו-2005 בהתאמה), Sputnik In Love (ב-2005, WirdowMusic), "אני ואנונו" (פיתקית 2005) ו"ידידים טובים" (בירדסונג, 2006).

אלבום רמיקסים ל-Sputnik In Love יצא ב-2005 בלייבל האלקטרוני הירושלמי אק-דאק, בו זכה לרמיקסים מאת מיול דרייבר ודיגיטל_מי. זהו לא היה שיתוף הפעולה הראשון של צ'יקי עם הלייבל - עוד ב-2004 התארח בקטע "Summertime Blues" (שהוא בעצם "מכת שמש" של יובל בנאי) באלבום Goodbye Galaxy של Spark O. נסיונות ארעיים אחרים במהלך השנים כוללים את "החתיכות" (עם דביר וילק) ו"החזיות" (עם א.ב. דן וזוהר להט) שלא הבשילו לכדי אלבומים. 

ב-2007 הקליט דואט עם ארין קלגר בשם "בלוגה די סימון" שראה אור באוסף בלגי.

דיסקוגרפיה

Tourists, come to Israel, its a nice country

רשימת שירים